Sport to zdrowie!

ADVERTS
emedikon.pl

sport to zdrowieSport to zdrowie!

“Sport to zdrowie” to powiedzenie na pewno chociaż raz słyszał każdy z nas. Ale dlaczego sport daje nam zdrowie i jak dużo sportu powinna uprawiać każda osoba?

Ilość aktywności ruchowej powinna być adekwatna do naszego wieku oraz stylu życia. Osoby pracujące w biurze, na siedząco i takie, które w pracy nie ruszają się zbytnio powinny uprawiać więcej sportu niż osoby ciężko pracujące fizycznie. Aktywność fizyczna pomaga bowiem zwalczać skutki pracy siedzącej. Dzięki niej zmniejsza się ryzyko powstawanie żylaków, hemoroidów oraz problemów z krążeniem. Optymalna dawka ruchu to trzy lub cztery razy w tygodniu, ale jak długo? Zależy to od aktywności! Spacer jest mniej angażujący od biegu, dlatego powinien trwać dłużej i być bardziej dynamiczny od zwykłego, niedzielnego spacerku. Jeżeli nie ma się szansy lub ochoty na bieganie bądź jazdę na rowerze można skorzystać z oferty siłowni. Także basem jest bardzo dobrą formą ruchu, a do tego nie obciąża stawów, nadaje się więc dla osób starszych, które bardzo często mają ze stawami problemy.

ADVERTS
sanevita.pl
http://medic-press.pl
http://medic-press.pl
Porady medyczne na codzień...

Sport pomaga trzymać formę oraz wzmacnia serce, cały organizm dzięki niemu jest w ogólnie lepszej kondycji. Wszystko to daje ogromne korzyści i poprawia jakość życia. Często panuje przekonanie, że to tylko osoby z nadwagą albo otyłe powinny uprawiać sport, ale jest to nieprawda. Na pewno potrzebują one większej dawki ruchu niż młoda i zdrowa osoba, ale nie są jedyną grupą, która czerpie korzyści z uprawiania różnych sportów.

Warto też zauważyć, że dzięki aktywności ruchowej nasz organizm wytwarza tak zwany hormon szczęścia, czyli endorfinę. Dzięki niej czujemy się lepiej, popadamy w euforię i mamy dobry humor!